کارآفرینی چیست و انواع آن کدام است؟

ظاهر کسب و کارها در سال‌های اخیر چهره جدیدی به خود گرفته است. امروزه فروش محصولات و خدمات بدون فعالیت در فضای اینترنت و تولید محتوا عملا بی‌فایده است و باعث می‌شود از رقیبان‌مان عقب بیافتیم. یکی از رمزهای موفقیت بیزنس‌های بزرگ این است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر در فضاهای اینترنتی مثل اینستاگرام فعال باشند و از طریق قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام تعامل بیشتری با مشتریان خود داشته باشند. این افراد از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی برند و محصولات‌شان استفاده می‌کنند. فعال بودن در فضای اینترنت آنقدر برای کسب و کارهای بزرگ، مهم و حیاتی است که آن‌ها نمی‌توانند تنها به یک پلتفرم برای معرفی محصولات خود بسنده کنند زیرا هر پلتفرم در نهایت محدودیت‌های خود را دارد. پس کار هوشمندانه این است که به تناسب بیزنس خود و خدماتی که ارائه می‌کنیم از چند پلتفرم استفاده کنیم.

کارآفرینی به معنی ایجاد یک کسب و کار جدید است که در آن فرد کارآفرین براساس ایده منحصربه فردی که دارد بستری را فراهم می‌کند که از طریق آن بتواند ایده خود را به محصول یا خدمات تبدیل کند. کارآفرینی انواع مختلفی دارد

 

 

کارآفرینی به معنی ایجاد یک کسب و کار جدید است که در آن فرد کارآفرین براساس ایده منحصربه فردی که دارد بستری را فراهم می‌کند که از طریق آن بتواند ایده خود را به محصول یا خدمات تبدیل کند. کارآفرینی انواع مختلفی دارد

کارآفرینی به معنی ایجاد یک کسب و کار جدید است که در آن فرد کارآفرین براساس ایده منحصربه فردی که دارد بستری را فراهم می‌کند که از طریق آن بتواند ایده خود را به محصول یا خدمات تبدیل کند. کارآفرینی انواع مختلفی دارد که هر نوع آن براساس تجربیاتی که افراد کارآفرین در مسیر تجاری خود طی کرده‌اند ایجاد شده است. توسعه کارآفرینی در هر جامعه با ارتقا کیفیت وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه همراه خواهد بود.

کارآفرینی (Entrepreneurship) یا خلق ارزش جدید، واژه‌ای با ریشه فرانسوی و به معنی متعهد شدن می‌باشد. این واژه به معنای ریسک‌پذیری همراه با به کارگیری استعدادها و مهارت‌ها در جهت آغاز یک فعالیت تجاری جدید است. به زبان بسیار ساده، کارآفرینی را می‌توان تمایل به شروع یک بیزنس جدید تعریف کرد. این فرآیند نقشی حیاتی در توسعه اقتصادی بازار جهانی دارد. با توجه به تعریف‌های ارائه شده، کارآفرینی به عنوان یک تغییر در نظر گرفته می‌شود که لازمه آن ریسک کردن بر سر مسائلی است که افراد به طور معمول در شروع یک تجارت جدید با آن‌ها مواجه می‌شوند. این مسائل اغلب فاکتورهایی مهم‌تر از ارزش‌های معمول اقتصادی هستند زیرا اساسا کار ماهیتی چند بعدی دارد که ارزش‌های اقتصادی تنها بخشی از آن است.

مفهوم کار آفرینی به طور معمول بر روی آغاز یک فعالیت تجاری تمرکز دارد و آغاز فعالیت‌های تجاری همیشه با ریسک بالایی همراه است. بنابراین باید انتظار داشت کارآفرینی با مواردی همچون کمبود بودجه، تصمیمات اشتباه، سیاست‌ها و قوانین سخت دولتی، بحران‌های اقتصادی، کاهش تقاضا در بازار یا ترکیبی از تمام این‌ها مواجه باشد. در زمینه اقتصادی واژه کار آفرینی به معنای توانایی تبدیل پدیده‌های جدید یا تکنولوژی به محصولات یا خدمات است. براساس این تعریف کارآفرینی شامل فعالیت‌هایی در جهت توسعه یک بیزنس قدیمی یا آغاز یک تجارت جدید است. اگر می‌خواهید با واژه کارآفرینی به صورت کامل آشنا شوید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه مفهوم کارآفرینی

در تعریفی دقیق‌تر از کارآفرینی آن را به عنوان فرآیند طراحی، آغاز و راه‌اندازی یک بیزنس جدید معرفی کرده‌اند. براساس این تعریف، کارآفرینی می‌تواند به سادگی آغاز یک بیزنس ساده و کوچک یا به معنای تمایل به توسعه، سازمان‌دهی و مدیریت یک ریسک تجاری بزرگ باشد که از طریق آن سود مشخصی حاصل می‌شود. افرادی که چنین بیزنس‌هایی راه‌اندازی می‌کنند به عنوان کارآفرین شناخته می‌شوند.

مطالعه بر روی کارآفرینی به اواخر قرن هفدهم و فعالیت‌های اقتصاددانی به نام ریچارد کانتیلون، بنیان‌گذار اقتصاد کلاسیک بازمی‌گردد. از نظر کانتیلون کارآفرینی به معنای پرداخت مبلغ مشخصی پول برای یک محصول و تصمیم برای فروش همان محصول با مبلغی نامشخص بود. در تعریف ریچارد کانتیلون نیز به عامل ریسک‌پذیری به عنوان بخش مهمی از مفهوم کارآفرینی اشاره شده‌است. در ادامه به چند تعریف مختلف از کارآفرینی اشاره می‌کنیم:

تعریف کارآفرینی در قرن بیستم

در قرن بیستم کارآفرینی با مطالعات اقتصادان‌ها مفهومی گسترده‌تر یافت و تعریفی جدید مطابق با شرایط اقتصادی جدید برای آن ارائه شد. در همین قرن بود که واژه کارآفرینی به طور رسمی به عنوان تعریفی برای نوع خاصی از فعالیت‌های تجاری مورد استفاده قرار گرفت. براساس مطالعات صورت گرفته در قرن بیستم، کارآفرینی به معنای توانایی تبدیل یک ایده جدید به یک محصول موفق معرفی شد.

 

 

تعریف کارآفرینی در قرن بیست یکم

در قرن بیستم کارآفرینی با مطالعات اقتصادان‌ها مفهومی گسترده‌تر یافت و تعریفی جدید مطابق با شرایط اقتصادی جدید برای آن ارائه شد. در همین قرن بود که واژه کارآفرینی به طور رسمی به عنوان تعریفی برای نوع خاصی از فعالیت‌های تجاری مورد استفاده قرار گرفت. براساس مطالعات صورت گرفته در قرن بیستم، کارآفرینی به معنای توانایی تبدیل یک ایده جدید به یک محصول موفق معرفی شد.

 

تعریف کارآفرینی در قرن بیست دوم

در قرن بیستم کارآفرینی با مطالعات اقتصادان‌ها مفهومی گسترده‌تر یافت و تعریفی جدید مطابق با شرایط اقتصادی جدید برای آن ارائه شد. در همین قرن بود که واژه کارآفرینی به طور رسمی به عنوان تعریفی برای نوع خاصی از فعالیت‌های تجاری مورد استفاده قرار گرفت. براساس مطالعات صورت گرفته در قرن بیستم، کارآفرینی به معنای توانایی تبدیل یک ایده جدید به یک محصول موفق معرفی شد.

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیار آکادمی

یادگیری مهارت های جدید

ورود به همیار آکادمی